Follow by Email

1050

۱۳۹۲ بهمن ۱۷, پنجشنبه · Posted in , ,

کاش رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در بحث کالاهای رایگان دولتی بجای این‌که این همه درباره شان مردم قلم‌فرسایی کنند یا تصاویر جمعیت انبوه در صف‌ها رو مورد تحلیل قرار بدهند می‌رفتند یک تحقیق جامع و کامل می‌کردند درباره شرکت‌ها و گروه‌های ذینفع در تولید و گردآوری کالاهایی که پولش از بودجه‌های عمومی کشور پرداخت می‌شه! تنها موضوعی که توی این سیل خبر و تحلیل و انتقاد از توزیع کالاهای مصرفی رایگان گم شد و خبری دربارش نبود همین شرکت‌هایی بود که مسئول تهیه سفارشات دولتی برنج و مرغ و پنیر و روغن و تخم مرغ بودند!
حتی در دوران طولانی توزیع کالاهای کوپنی در دهه‌های 60 و 70 و 80 هم کسی نرفت سراغ گروه‌هایی که از طرف وزارت بازرگانی مسئول تهیه این کالاها بودند تحقیق کنه! فکر کنم برای روزنامه‌نگاران و رسانه‌های ایرانی قلم‌فرسایی از سطحی‌ترین مسائل سیاست‌ها همیشه راحت‌تر از دنبال کردن لایه‌های زیرین سیاست بوده!

مهمتر از نحوه توزیع کالاهای یارانه‌ای یا این بحث که توزیع کالاها در شان ملت هست یا نیست، موضوع منافع اقتصادی پنهان پشت سیاست‌های حمایتی دولتی است!

با پشتیبانی Blogger.